Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğinde gerçekleştirilen ve kapsamlı bir araştırmaya dayanan ECHO Awards’da kazananları belirlemek için Türkiye’yi temsil eden IBBS-Düzey 1 seviyesinde 12 ilde (İstanbul, Bursa, Ankara, Tekirdağ, İzmir, Kayseri, Adana, Samsun, Malatya, Trabzon, Gaziantep, Erzurum) görüşmeler gerçekleştirildi. Nihai müşterileri temsilen yüzde 95 güven düzeyinde ±2,75 hata payına bağlı biçimde rastlantısal olarak belirlenen bin 200 kişiyle görüşmeler yapılıyor.
AKADEMETRE Research & Strategic Planning’in özgün bir yazılım olan Vanilla Price panelinin pazaryeri ölçümlemelerine dayanan ECHO Awards’da, “Müşterilerine En İyi Deneyimi Yaşatan” e-ticaret platformları derecelendiriliyor. Ayrıca, paylaşılan yorumlardan duygusal dinleme de yapılarak, başarı kriterlerinden biri olarak ölçümlemeye alınıyor.
E-ticaret siteleri arasında online & offline mağazalardaki ürünleri birebir eşleştirerek karşılaştırma olanağı sağlayan Vanilla Price ile satıcıların e-ticaret sitelerindeki toplam puanları belirlenerek en yüksek performans gösteren satıcılar kategori bazında ödüllendiriyor. Böylece, ECHO Summit‘in hemen ardından gerçekleştirilen ve jürisi halk olan ECHO Awards’da ECHO Awards’da e-ticaretin en iyileri nihai tüketicilerin değerlendirmeleri sonucunda belirleniyor.