Back

ALFA Awards

Yılın “Customer Brand”lerinin belirlendiği ALFA Awards, müşterisine en iyi deneyimi yaşatan markaları ödüllendiriyor. Her yıl XCO: Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi’nin hemen ardından gerçekleştirilen ALFA Awards’da sektörel kategorilerin yanı sıra deneyimin mükemmellik anlarını oluşturan kategorilerde öne çıkan markalar açıklanıyor.

 

ALFA Awards’da kazananlar AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle belirleniyor. 57 kategoride yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi müşteride markanın ilk izlenimini oluşturan satış öncesi ilişkiler değerlendirme kapsamına alınıyor. Endekse temel oluşturan kapsamlı araştırmada ±2,75 hata paylı, rastlantısal olarak belirlenen Türkiye temsili 12 ilde 1200 kişiyle yüz yüze görüşülüyor.

 

ALFA puanlarıyla en iyi müşteri deneyimini yaşatan markalar, yılın “Customer Brand”leri olarak ALFA Awards töreninde ödüllerine kavuşuyor.